UKK / Usein kysytyt kysymykset

Olemme koonneet tälle sivulle vain aivan yleisimpien kysymysten vastaukset. Tutustuthan myös kattavaan tukiportaaliimme, jos et löydä vastausta tältä sivulta!

Tilaaminen & maksaminen

Miten voin tehdä muutoksia tilaukseeni tai perua sen?

Nopein tapa muuttaa tilaustasi on chatata virtuaaliselle Valppu-avustajallemme. Hän on paikalla 24/7 ja voi pysäyttää tilauksesi käsittelyn tunnin kuluessa tilauksen tekemisestä, jotta voimme tehdä tarvittavat muutokset. Yhden tunnin jälkeen tilaus siirtyy automaattisesti varastomme käsittelyyn. Jos tilauksesi on ehditty jo lähettää, voit myös kertoa toiveesi vaihdosta tai palautuksesta Valpulle, niin hänen ihmiskollegansa tekevät tarvittavat toimenpiteet arkisin maanantaista perjantaihin.

    Kuinka voin käyttää alennuskoodin tai lahjakortin?

    Alennuskoodin voi lisätä tilaukseen joko ostoskorissa tai kassalla tilausvaiheessa. Muistathan painaa tallennuspainiketta! Järjestelmä päivittää alennetun hinnan automaattisesti tilauksen loppusummaan. Huomaathan, että mitkään alennuskoodimme eivät koske älylaitteita, tuotepaketteja, Applen valmistamia tuotteita eivätkä lahjakortteja. Osalla kampanjakoodeista on myös brändikohtaisia rajoituksia. Lue lisää alennuskoodien rajauksista: alennuskoodi- ja etuehdoistamme.

    Lahjakortin lunastaminen toimii samalla tavoin kuin alennuskoodin lisäys. Lisää saamasi lahjakortin koodi samaan kenttään kuin alennuskoodi ja paina tallennuspainikkeesta. Voit käyttää sekä alennuskoodin että lahjakortin samaan tilaukseen – lisää ne vain erikseen kampanjakoodikenttään. Jos lahjakortin arvo on suurempi kuin tilauksesi loppusumma, voit käyttää jäljelle jääneen saldon seuraavaan tilaukseesi.

    Mitä maksuvaihtoehtoja on käytettävissä?

    Käytämme maksupalvelun tarjoajana Paytrail-maksupalvelua, joka on suomalainen ja luotettava eri maksuvaihtoehtoja tarjoava yritys. Maksuvaihtoehtoina ovat verkkomaksaminen, yleisimmät luottokortit, mobiilimaksu ja laskupalvelu. Voit tutustua Paytrail-maksupalveluun tarkemmin täällä: Paytrail. Lisäksi voit maksaa Apple Payllä. Tarkemmat tiedot maksutavoistamme löydät maksutavat-sivulta.

    Kuinka saan tilauksestani kuitin?

    Voit tulostaa kuitin itse joko tilausvahvistuksessa olevan lataa kuitti -linkin kautta. Jos teit tilauksen sisäänkirjautuneena, löydät kuitin myös omalta asiakassivultasi.

    Voinko tehdä tilauksen yritykselleni?

    Voit syöttää yrityksen nimen / Y-tunnuksen kassalla tilausta tehdessäsi, niin se tulostuu kuittiin sekä tilausvahvistukseen. Maksutavaksi suosittelemme yrityksen luottokorttia tai Walley-laskua. Suurissa tai toistuvissa yritystilauksissa otathan yhteyttä osoitteeseen yritysmyynti@suojis.fi.

    Missä tilaukseni on?

    Tarkistathan tilausseurannasta, onko tilauksesi jo pakattu ja/tai lähetetty. Löydät em. sivulta ja tilausvahvistussähköpostista seurantanumeron, jolla voit katsoa Postin tai Matkahuollon sivuilta, missä pakettisi menee. Virtuaalinen avustajamme Valppu osaa kertoa chatissa tarkemmin, mikäli tilauksellasi on esimerkiksi ennakkotilaus- tai varastosta loppuneita tuotteita.

    Postin pikkupaketit jaetaan pääsääntöisesti suoraan postiluukkuun/-laatikkoon, eli pienet paketit kulkevat kirjepostina päivittäispostin matkassa. Jos pikkupaketti ei mahdu postiluukusta, paketti jätetään tarvittaessa säältä suojattuna ovellesi. Jostain syystä Posti toisinaan virheellisesti merkitsee paketin luovutetuksi, vaikka näin ei ole tehty. Tällaisessa tapauksessa pyydämme odottamaan pari päivää, mutta jos pakettia ei kuulu, niin otathan asiakaspalveluumme yhteyttä. Tarkistathan myös, että kaikki toimitusosoitteen tiedot ovat oikein ja että vastaanottaja on osoitteessa kirjoilla.

    Koska pakettini saapuu?

    Kaikki arkipäivisin kello 15:een mennessä tehdyt tilaukset paketoidaan ja lähetetään samana päivänä, mikäli tilauksesi ei sisällä ennakkotilaustuotteita. Pikkupaketteina lähtevistä lähetyksistämme valtaosa on perillä jo 1–2 arkipäivässä, mutta lopullinen saapumisaika riippuu asuinpaikastasi ja valitsemastasi toimitustavasta. Postilähetysten arvioidun saapumisajan näet OmaPosti-sovelluksesta, ja Matkahuollon matkassa kulkevia paketteja voit seurata Matkahuollon sivuilla.

    Mistä tiedän, mikä malli minulla on?

    Laitteen malli on aina hyvä tarkistaa ennen tilauksen tekemistä! Helpoiten voit tarkistaa puhelimen tai tabletin mallin sen asetuksista. Tarkemman reitin löydät laitemallin tunnistus -sivultamme. Esimerkiksi Android-laitteilla tieto löytyy reittiä Asetukset -> Tietoja laitteesta -> Laitteen nimi ja mallinumero. Applen laitteilla vastaava tieto löytyy reittiä Asetukset -> Yleiset -> Tietoja -> Mallin nimi. iPadeissa myös A-alkuinen koodi laitteen takana on hyödyllinen tieto.

    Miksi saan sähköpostitse Suojiksen markkinointiviestejä?

    Tekemällä tilauksen liityt sähköpostilistallemme. Käytämme listaa uutiskirjeiden ja henkilökohtaisten alennuskoodien viestimiseen. Voit koska tahansa poistua postituslistaltamme klikkaamalla viestin alaosasta löytyvää linkkiä.

    Vaihdot & palautukset & takuu

    Kuinka voin palauttaa tuotteen?

    Älylaitetarvikkeillamme on erityinen 30 päivän tyytyväisyystakuu, joten korjaamme mielellämme tilanteen, jos suorituksemme ei nyt mennyt ihan maaliin. ​Muilla tuotteillamme on lakisääteinen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus (pl. lahjakortit ja nappikuulokkeet). Palautettavan tuotteen tulee olla edelleen myyntikuntoinen, eli esim. puhelinta ei ole otettu käyttöön. Käyttöönotoksi katsotaan esimerkiksi käyttäjätilin luominen tai sovellusten asentaminen laitteeseen. Lue tarkat palautusehdot ja ohjeet toimitusehdoistamme kohdasta Vaihto- ja palautusoikeus

    Kaikista palautuksista on sovittava myyjän kanssa etukäteen ja tehtävä asianmukainen ilmoitus ensisijaisesti chatin kautta. Saat meiltä tarkat palautusohjeet vastauksena viestiisi. Palautukset tulee tehdä Postin palvelua käyttäen, Suojakalvotukun antamien ohjeiden mukaisesti. Emme lunasta postiennakko- tai Matkahuollon palautuksia.

    Muistathan säilyttää saamasi kuitin palautuksesta.

    Tilasin vahingossa väärän tuotteen. Kuinka voin vaihtaa sen toiseen?

    Kerro virtuaaliselle Valppu-apurillemme, että haluat vaihtaa tuotteen tilaukseltasi. Jos tilausta ei ole vielä ehditty lähettää, ehdimme tehdä muutoksen ennen paketointia. Jos lähetys ehti jo perille ja huomasit virheen vasta sitten, Valppu auttaa sinua vaihdossa silloinkin. Ilmoita joka tapauksessa tilausnumerosi, väärin tilattu tuote sekä tilalle toivomasi vaihtotuote.

    Onko tuotteilla takuuta?

    Vastaamme tietenkin myymiemme tuotteiden laadusta. Takuuasioissa otathan aina yhteyttä asiakaspalveluumme ensisijaisesti chatin kautta!

    Myymillämme elektroniikkatuotteilla on EU-lainsäädännön mukainen 2 vuoden takuu alkaen ostopäivästä.

    Mobiilitarvikkeillamme on lisäksi erityinen 30 päivän tyytyväisyystakuu, joten korjaamme mielellämme tilanteen, jos suorituksemme ei nyt mennyt ihan maaliin. Tyytyväisyystakuu ei kata käyttöönotettuja älylaitteita eikä hygieniatuotteita, esim. nappikuulokkeita.

    Tuotteet

    Löydät paljon lisää tuotetietoa tukiportaalistamme Tuotteet-osiosta!


    Mitä eroa on klassisella ja koko näytön panssarilasilla?

    Klassinen panssarilasi on suora kirkas näyttöön kiinnittyvä lasi, jota ei ole muotoiltu kaartumaan puhelimen näytön reunojen mukaisesti. Tästä syystä klassinen näytönsuoja on hieman näyttöä pienempi. Lasin reunat on pyöristetty pehmeiksi, jotta et satuta sormiasi puhelinta käyttäessäsi. Klassisen lasin etu on, että se on todella helppo asentaa.

    Koko näytön panssarilasit on muotoiltu reunoilta kaartuviksi, ja niissä on yleensä mustaksi värjätty reunus. Lasi siis istuu erittäin huomaamattomasti laitteen näytölle reunasta reunaan. Olethan tarkkana koko näytön panssarilasin asennuksessa, että suoja osuu aivan keskelle näyttöä – muutoin kaartuvat reunat voivat puskea lasin irti näytöstä.

    Lisäksi valikoimastamme löytyy koteloystävällinen panssarilasi, joka on kaartuville näytöille tarkoitettu, aavistuksen reunoiltaan kapeampi lasi. Lasissa on yleensä mustaksi värjätty reunus, jotta lasi sulautuu näyttöön. Nimensä mukaisesti lasi sopii yhteen useimpien suojakoteloiden kanssa.

    Onko koko näytön Suojis-panssarilaseissa liima koko lasissa vai pelkästään reunoilla?

    Pyrkimyksemme on tarjota kaikkiin malleihin läpiliimattuja laseja, mutta valitettavasti aina se ei ole mahdollista, joten osassa koko näytön Suojis-laseja liima on pelkästään reunoilla. Tällöin lasi kiinnittyy keskeltä näyttöön staattisesti.

    Suojis-panssarilasit päivittyvät jatkuvasti aina parhaisiin saatavilla oleviin versioihin, joten saadaksesi ajantasaisen tiedon siitä, onko juuri sinun laitteesi panssarilasi läpiliimattu voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme. Valitettavasti reunoiltaan todella kaartuviin näyttöihin läpiliimatun lasin asennus olisi mahdotonta, joten esimerkiksi Galaxy Note20 Ultra, Oneplus 8 Pro ja Huawei P40 Pro -malleihin emme saa kokonaan liimattuja panssarilaseja.

    Mitä muita vaihtoehtoja näytön suojaamiseen on kuin panssarilasi?

    Panssarilasi ja läpällinen kotelo ovat ehdottomasti paras tapa suojata kallisarvoinen näyttö, mutta onneksi muitakin vaihtoehtoja on! Tutustu esimerkiksi suojakalvoihin, jos etsit suojaa reunoiltaan erittäin kaartuville näytöille tai esimerkiksi Samsungin ultraäänisormenjälkitunnistimen sisältäville malleille (S10, S20, S21, S22, Note 10, Note 20 jne). Monen suosikki on joustava TPU-kalvo, joka on tehty samanlaisesta materiaalista kuin läpinäkyvät bumper-kuoret - vain paljon ohuempana. Valikoimastamme löytyy myös seitsemän ja kymmenen tuuman suojakalvoarkit, jotka voit helposti leikata sopivan kokoisiksi irrotettavan millimetrikuvion avulla. Takavuosien sameat muovilipareet ovat onneksi historiaa!

    Toinen vaihtoehto etenkin hankalan muotoisille näytöille on nestemäinen näytönsuoja, jolla voit pinnoittaa minkä tahansa näytön kestämään tehokkaasti etenkin naarmuja. Kalvot ja nestemäinen suoja eivät valitettavasti anna yhtä hyvää suojaa iskuille kuin koko näytön panssarilasi, mutta ne ovat ehdottomasti parempi suoja kuin ei mitään. Erityisesti kovassa käytössä oleviin laitteisiin suosittelemme lisäksi armor- tai lompakkomallista läpällistä kuorta.

    Jos et löydä valikoimastamme laitemalliisi sopivaa panssarilasia tai haluat apua tuotteen valinnassa, niin ethän epäröi ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

    Miten asennan panssarilasin onnistuneesti?

    Tsekkaa kootut vinkkimme panssarilasin asennus -sivulta!

    Jos panssarilasissasi on liima ainoastaan reunoilla, suosittelemme jättämään puhelimen laseineen heti asennuksen jälkeen mahdollisimman pitkäksi aikaa painumaan esimerkiksi kirjan alle, jotta liima pääsee kiinnittymään mahdollisimman hyvin. Jos käytät suojakuoria, laita ne vasta tämän jälkeen paikoilleen.

    Miten asennan suojakalvon onnistuneesti?

    Tsekkaa kootut vinkkimme suojakalvon asennus -sivulta! Sivulle upotetussa videossa asennus tehdään asennuslaitteen avulla, mutta samat periaatteet pätevät myös ilman laitetta tapahtuvaan kiinnitykseen. Osassa valikoimamme kalvoista tulee mukana asennustyökalut. Joten suosittelemme katsomaan tuotesivun videot ja lukemaan kaikki lisätiedot tuotesivulta ennen suojakalvon asennusta.

    • Alkuvalmisteluissa tärkeintä on, että puhdistat kätesi, pöydän ja etenkin laitteen näytön erityisen huolella pölystä ja liasta.
    • Kalvoissa on tyypillisesti suojat molemmin puolin; numerolla 1 merkitty kalvo suojaa liimapintaa ja numerolla 2 merkitty kalvon ulkopintaa. Huomaathan, että joissakin valikoimamme kalvoissa on vain yhdellä puolella suoja, joka vastaa tässä ohjeessa numerolla 1 merkittyä kalvoa.
    • Varmista kalvon asemointi näytölle ennen kuin irrotat kumpaakaan numeroitua kalvoa.
    • Avaa varovasti numerolla 1 merkittyä kalvoa sen verran (muutama milli), että saat sen reunastaan juuri ja juuri kiinnitettyä paikalleen laitteen näyttöön. Huomaathan, että osa kalvoista asennetaan keskeltä päätyihin päin. Älä koske liimapintaan sormin!
    • Vedä suojakalvo tiiviisti kiinni näytön pintaan pankkikortilla tai muulla hieman joustavalla muovikortilla samalla, kun irrotat ykköskalvoa vähän kerrallaan. Älä avaa liimapintaa ennen kuin ehdit kortilla samaan kohtaan.
    • Jos ilmakuplia jäi, pyyhi niitä kortilla keskeltä reunoille päin ennen kuin liima ehtii kunnolla kiinnittyä.
    • Lopuksi poista numerolla 2 merkitty suojaava kalvo.
    • Jos huomaat ilmakuplia vielä tämän jälkeen, voit pyyhkiä niitä keskeltä reunoja kohti esimerkiksi sormenpäillä.

    Sopivatko valitsemani suojakuori ja koko näytön panssarilasi käytettäviksi yhtä aikaa?

    Suurin osa myymistämme kuorista sopii käytettäväksi panssarilasin kanssa. Huomasithan myös, että myymme monia kuoria yhteensopiviksi testatuissa tuotepaketeissa panssarilasin kanssa? Hyvin kaartuville näytöille valikoimassamme on koteloystävällisiä panssarilaseja, joissa on hieman tavallista kapeammat reunat ja siten enemmän tilaa kuorelle.

    Mikäli haluamaasi kuorta ei ole saatavilla tuotepakettina, niin suosittelemme sovittamaan tilaamaasi suojakuorta ennen panssarilasin asennusta. Mikäli suojakuori ulottuu lähelle näyttöä tai jopa hieman näytön päälle, on todennäköistä, että kuori pääsee puskemaan panssarilasin irti näytöstä. Tällöin voit halutessasi vaihtaa kuoren toiseen.

    Toimiiko sormenjälkitunnistus panssarilasin läpi?

    Lähtökohtaisesti kyllä. Kun asennat panssarilasin puhelimeen, jossa on sormenjälkitunnistin (esim. Galaxy S23), toimi seuraavasti:

    • Varmista, ettà kaikki suojakalvot on poistettu ennen lasin asennusta (joskus uudessa puhelimessa voi olla kaksi ohutta kalvoa päällekkäin)
    • Sormenjälki tallennetaan ensimmäisen kerran ennen lasin asentamista
    • Kun lasi on paikallaan, tallennetaan sormeniälki vielä 1-2 kertaa
    • Näytön kosketusherkkyys tulee säätää herkimmälle asetukselle ja ottaa parannettu herkkyys pois päältä.

    Koska sormenjäljet kuitenkin ovat hyvin yksilöllisiä, niin valitettavasti aivan kaikilla nämä lisäkeinotkaan eivät auta. Tällöin suosittelemme käyttämään esimerkiksi joustavaa TPU-suojakalvoa tai nestemäistä näytönsuojaa. Olethan rohkeasti yhteydessä asiakaspalveluumme, joka mielellään opastaa sinua sopivan tuotteen löytämisessä!

    Ovatko myytävät panssarilasit ja suojakalvot kirkkaita?

    Peruslasit ja -kalvot ovat aina oletuksena kirkkaita, eivätkä ne vaikuta näytön värintoistoon. Myynnissä on myös erikoispanssarilaseja, kuten sinisen tai vihreän valon suodatukseen tai tarkoitettuja tai yksityissuojan tarjoavia kevyesti sävytettyjä näytönsuojia. Näistä lisäominaisuuksista on aina erikseen maininta tuotetiedoissa.

    Seurattu lähetys

    Toimitus joka arkipäivä

    Tyytyväisyystakuu 30 pv

    Luotettavat maksutavat

    Maksutavat
    Maksutavat
    Maksutavat

    Ostoskoriin käytetyt lahjakortit

    Näitä tuotteita ostaneet ostivat myös…